Ofte stilte spørsmål

Abonnementer

Jeg ønsker å bytte til BigCommerce. Hvordan overfører jeg dataene mine?



Det er enkelt å importere kunder, produkter, bilder og variasjoner til BigCommerce-butikken din fra en standard CSV-fil. Les våre brukerveiledninger for å gjøre det selv, eller les mer om våre tjenester for datamigrering og overføringsapper som kan overføre dataene dine for deg.

Er dataene mine trygge og sikre?



Sikkerheten og oppetiden til butikken din er førsteprioriteten vår. Vi beskytter nettstedet og dataene dine med den samme sikkerheten og krypteringen av militærkvalitet som de store bankene benytter seg av, og vi har en gjennomsnittlig oppetid på 99,99 %.

Kan jeg bruke mitt eget domenenavn?



Absolutt. Hvis du ikke har kjøpt et domenenavn, kan du kjøpe et gjennom oss. Hvis du allerede har et domenenavn, hjelper vi deg med å sette det opp for bruk med BigCommerce-nettstedet ditt.

Trenger jeg mitt eget SSL-sertifikat?

Alle abonnementer kommer med et gratis SSL-sertifikat og HTTP-er for hele nettstedet. For avanserte SSL-funksjoner anbefaler vi å kjøpe et premium SSL-sertifikat (som du kan kjøpe fra oss). Du kan også kjøpe og installere en tredjeparts SSL hvis du er en Pro- eller Enterprise-kunde.

Har BigCommerce transaksjonsgebyrer?



Nei. Vi tror på rettferdige, transparente og forutsigbare priser. Vi belaster ikke transaksjonsgebyrer på toppen av abonnementer eller basert på hvilken betalingsprosessor du bruker.

Vil jeg bli belastet moms på BigCommerce-abonnementet mitt?



På grunn av regulatoriske overholdelseskrav, vil salgsavgift på abonnementet ditt og andre tjenester eller produkter kjøpt fra BigCommerce bli belastet i samsvar med lokale lover og forskrifter

Tilbyr dere en gratis prøveperiode?



Ja, vi tilbyr en fullt funksjonell 15-dagers gratis prøveperiode, hvor du kan teste BigCommerce og bygge nettstedet ditt. Du trenger ikke oppgi noen betalingsdetaljer for å registrere deg; det er ingen forpliktelser og ingen risiko. Prøv BigCommerce gratis.

Kan jeg oppgradere fra den gratis prøveperioden til et betalt abonnement?

Du kan oppgradere når som helst ved å klikke på Velg et abonnement-knappen øverst i kontrollpanelet. Alle dataene dine (produkter, bestillinger, kunder osv.) vil forbli intakte etter at du har oppgradert.



Hva skjer med butikken min på slutten av prøveperioden?



Vi sender deg en påminnelse om å oppgradere butikken din på slutten av den gratis prøveperioden. Hvis du velger å ikke oppgradere, beholder vi dataene dine i en kort stund — bare velg en abonnementsplan for å få butikken din i gang igjen. I løpet av denne tiden vil ikke kundene dine ha tilgang til butikken din, og du vil kun kunne logge på for å velge et abonnement. Etter det slettes butikken din automatisk, og vi vil ikke lenger kunne gjenopprette den.

Hvordan fungerer automatiske oppgraderinger fra Standard til Plus?



Når det etterfølgende salgsvolumet ditt på tolv måneder når maksimalt $50 000, vil du automatisk bli oppgradert til Plus. Dette gir deg plass til å vokse opp til $180 000 i årlig salg, og gir umiddelbar tilgang til funksjoner som kundegrupper og gjenoppretting av forlatte handlekurver.

Hvordan fungerer automatiske oppgraderinger fra Plus til Pro?



Når det etterfølgende salgsvolumet på tolv måneder når maksimalt $180 000, vil du automatisk oppgraderes til Pro, med start på $399/måned og gir deg rett til $400 000 i årlig nettsalg. For hver $200 000 i nettsalg utover det, vil du bli belastet ytterligere $150 per måned.

Hvordan beregnes det etterfølgende salgsvolumet på tolv måneder?



Dette er summen av salgsvolumet du har behandlet de siste tolv månedene. Hvis du kun har vært hos BigCommerce i tre måneder, vil det være en sum av de siste tre månedene. Etter et år på BigCommerce, teller de siste tolv månedene med salg mot ditt årlige salgsvolum på nett. Denne praksisen eliminerer sesongmessige topper og bidrar til å gjøre de månedlige abonnementkostnadene forutsigbare.

Hvilke transaksjoner teller mot mine etterfølgende tolv måneder med salg/ordre?



Kvalifiserte salg inkluderer produktpris (fratrukket eventuelle rabatter), samt avgifter og frakt. Hvis du har aktivert kanaler gjennom vår kanaladministrator og bruker en omnikanal-partner (f. eks. CedCommerce, Codisto, Feedonomics, etc.) for å overføre bestillinger til BigCommerce-ordrebehandleren for enkel administrasjon, teller de også som salg/ordrer. Finn ut mer.

Hvordan beregnes mine etterfølgende tolv måneder med salg hvis jeg ikke selger i USD?



Salg som skjer i andre valutaer enn amerikanske dollar vil bli konvertert til dollar ved bruk av valutakurser gjeldende på tidspunktet for bestillingen.

Hvor kan jeg se mine etterfølgende tolv måneders salg/ordre?



Du vil enkelt kunne se dine etterfølgende tolv måneder med salg og bestillinger fra BigCommerce-kontrollpanelet. Bare gå til "Fakturering" og deretter "Kjøpslogg."

Hvis salgsvolumet etter tolv måneder faller drastisk, blir jeg automatisk nedgradert til et lavere abonnement?



Hvis du har en stor endring i årlig salgsvolum, vennligst ring ditt BigCommerce-faktureringsteam.

Hva om jeg vil ha funksjoner på høyere nivå, men ikke oppfyller terskelen for salgsvolum? Kan jeg oppgradere for å få dem?



Absolutt; alle kunder som er interessert i avanserte funksjoner, suksessadministrering eller andre spesialtjenester kan velge et høyere abonnement uavhengig av årlig ordreantall.



Jeg har flere butikker på BigCommerce. Hvordan beregnes mine etterfølgende tolv måneder med salg/ordre?



Vi gir hver butikk på et abonnement som passer volumet.

Butikkoppsett

Kan jeg bruke et underdomene for butikken min?

Ja, du kan bruke et underdomene med BigCommerce-butikken din. Slik kobler du et underdomene til butikkadressen din.

Selger du SSL-sertifikater?

Det gjør vi. Du kan kjøpe et SSL-sertifikat ved å gå til Innstillinger > Serverinnstillinger > SSL-sertifikater i butikkens kontrollpanel.



Kan jeg bruke et SSL-sertifikat fra en tredjepart?



Selgere med en BigCommerce Enterprise-plan og Pro kan installere et SSL-sertifikat fra en tredjepart, eller kjøpe et direkte fra BigCommerce. Selgere på Standard og Plus kan kjøpe og installere et sertifikat fra BigCommerce. Begge alternativene er tilgjengelige under Innstillinger > Serverinnstillinger > SSL-sertifikater i kontrollpanelet.

Fungerer betalingsgatewayen min med BigCommerce?



BigCommerce integreres sømløst med de beste betalingsløsningene på markedet, inkludert PayPal, Sezzle, Stripe, Elavon, Cybersource, Adyen, Klarna, BlueSnap og Amazon Payments. For en fullstendig liste over støttede betalingsløsninger, se her.

Trenger jeg min egen selgerkonto?



Det er opp til deg. En selgerkonto lar deg godta kredittkort i butikken din og få betalt direkte til brukskontoen din. Hvis du ikke har en selgerkonto, kan du bruke en av betalingsleverandørene våre.

Hvilken programvare integreres BigCommerce med?



BigCommerce integreres med hundrevis av bransjeledende applikasjoner, inkludert tilknyttet sporing, dropshipping, omni-kanals lagerstyring, produktanmeldelser og analyseprogramvare. Sjekk ut alle appene og integrasjonene våre.

Kan jeg integrere til BigCommerces API?



BigCommerces åpne arkitektur lar deg koble til nesten hvilken som helst del av plattformen, inkludert produkter, kunder, bestillinger, betalinger, frakt og mer. Ta en titt på utviklersenteret vårt for å lære mer.

Har dere anropsgrenser på API-ene?



Standard- og Plus-abonnementene har en grense på 20 000 API-anrop i timen, mens Pro-abonnementet har en generøs grense på 60 000 API-anrop i timen. Enterprise-kunder har ubegrenset antall API-anrop. Beste praksis for API finner du her.

Er en suksessjef tilgjengelige for butikken min?

Kundesuksessjefer er bare tilgjengelig for premium Enterprise-kunder. Jobben deres er å tjene som et dedikert kontaktpunkt og sikre din kontinuerlige suksess på BigCommerce. De vil samarbeide med deg for å forstå nøkkelspørsmål og muligheter, og gi strategisk og taktisk veiledning for å løse dem ved å bruke de rike funksjonene til BigCommerce-plattformen og utvalgt partnerteknologi. De vil også sikre tidlig tilgang til betaversjoner, lytte til tilbakemeldingene dine og forsvare dine behov innenfor veggene til BigCommerce.



Hvis du ønsker dette servicenivået, oppfordrer vi deg til å kontakte en salgsrepresentant på 1-855-884-6731 for å få et tilpasset tilbud med administrerte tjenester inkludert.



Hva er ekspresstøtte?

Ekspresstøtte er tilgjengelig for Enterprise-kunder. Når du trenger teknisk støtte, vil samtalen din bli prioritert først av vårt ekspertstøtteteam. For å finne ut mer om andre eksklusive tjenester for Enterprise-kunder, ring 1-888-248-9325 for å snakke med et BigCommerce-teammedlem.

Hva er prioritert støtte?

Prioritert støtte er kun tilgjengelig for premium Enterprise-kunder. I tilfelle det skulle oppstå et problem, får du eksklusiv tilgang til de mest erfarne medlemmene av det teknisk teamet hos BigCommerce og vil hoppe foran i brukerstøttekøen. For å finne ut mer om andre eksklusive tjenester for Enterprise-kunder, ring 1-888-248-9325 for å snakke med et BigCommerce-teammedlem.

Kontoer

Er det noen kontrakter å signere?

Standard- og Plus-planene våre krever ingen kontrakt, og du kan kansellere når som helst. Hvis du gjør det, slutter vi å fakturere deg umiddelbart. Det kreves ingen kontrakt på Pro heller, med mindre du har forhandlet frem en spesialpris for høyere volum eller lav gjennomsnittlig ordreverdi. Kontrakter er tilgjengelige for BigCommerce Enterprise-abonnementet for å sikre at vi oppfyller tjenestenivået bedriften din trenger.



Tilbyr dere refusjon?

Vi tilbyr ikke refusjon, men vi tilbyr en fullt funksjonell 15-dagers gratis prøveperiode, som du kan bruke for å finne ut om BigCommerce er riktig for deg. Prøv BigCommerce gratis.

Lag din flotte nettbutikk i dag.